عضو شورای اسلامی شهر تهران از عدم اهتمام کافی شهرداری تهران به برخی مصوبات شورا ابراز گلایه کرد.

حمید صادقی در یکصد و هفتادو چهارمین جلسه شورا در تذکری گفت: تذکر من ناظر به عدم توجه و اهتمام کافی شهرداری تهران به برخی مصوبات و صورتجلسات و مکاتبات شوراست. برای نمونه دو مورد را مطرح میکنم:

وی ادامه داد: اولین مورد؛ مصوبه شورا با عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم و افزایش تولید، مصوب ۱۲/۰۲/۱۴۰۲ یک ماده واحده است، به شرح زیر:
"شهرداری تهران موظف است در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نسبت به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در شش حوزه مأموریتی شهرداری تهران مشتمل بر: ۱- اجتماعی و فرهنگی، ۲- حمل و نقل و ترافیک، ۳- خدمات شهری و محیط زیست، ۴- ایمنی و مدیریت بحران، ۵- شهرسازی و معماری ۶- توسعه و مدیریت و هوشمندسازی ظرف مدت حداکثر یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه اقدام نماید. " که علی رغم پیگیری‌های قبلی و با گذشت ۴ ماه، هیچ اقدامی انجام نشده است.

صادقی ادامه داد: دومین مورد؛ کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیته هوشمند سازی و شفافیت در اول خرداد ۱۴۰۲ جلسه‌ای مشترک با نمایندگان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران برگزار کردند که منتج به ۶ بند صورتجلسه گردید که طی مکاتبه شماره ۴۲۰۶ مورخ ۰۹/۰۳/۱۴۰۲ ابلاغ گردید. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: این مصوبات به شرح ذیل است؛
۱- نحوه اتصال شهرداری‌های کشور به درگاه واحد توسط شهرداری تهران (سازمان فناوری) بررسی شود و ظرف یک هفته گزارش از سامانه وزارت کشور درخصوص سامانه یکپارچه صدور مجوز برای تمامی شهرداری‌ها پیگیری و به شورای شهر گزارش شود.
۲ ـ دستورالعمل نحوه تشکیل پرونده در درگاه واحد توسط معاونت معماری و شهرسازی (اداره کل تدوین ضوابط) تهیه و وظایف دفاتر پس از تشکیل پرونده الکترونیک در درگاه ملی ظرف یک ماه تهیه و توسط مؤسسه فناوران مشخص گردد.
۳ ـ تشکیل پرونده از طریق درگاه ملی مجوز‌ها برای سه منطقه تهران به صورت آزمایشی طی دوماه انجام پذیرد.
 ۴ ـ تعرفه تشکیل پرونده دفاتر و تعریف تعرفه اصالت سنجی مدارک ثبتی در دوره آزمایشی حذف گردد.
 ۵ ـ در مدت اجرای طرح آزمایشی کد‌های پستی (سه منطقه) قابلیت تشکیل پرونده در هیچ یک از دفاتر تهران را نداشته باشد.
۶ ـ آموزش دفاتر مناطق منتخب جهت طی فرآیند جدید مطابق درگاه ملی مجوز‌ها موسسه فناوران صورت گیرد.

صادقی در ادامه گفت: متاسفانه بعد از گذشت دو ماه از جلسه، هیچ اقدامی صورت نگرفته و هیچ گزارشی هم ارسال نشده است.

وی خاطر نشان ساخت: مجددا موضوع طی نامه شماره ۸۶۳۶ مورخ ۰۳/۰۵/۱۴۰۲ پیگیری گردید، اما این نامه هم از طرف شهرداری بدون جواب مانده و عملا حوزه شهرسازی با این بی توجهی، مزاحم دسترسی آسان شهروندان به خدمات غیرحضوری شده است.

صادقی در پایان گفت: لذا به شهردار محترم تهران تذکر میدهم که جایگاه و وظایف شورای اسلامی شهر تهران را به زیرمجموعه خود یادآور شده و نسبت به همراهی زیرمجموعه خود جهت توسعه هرچه بیشتر شهرداری غیرحضوری تاکید نموده و هر چه سریعتر اقدامات بایسته را انجام و از نتیجه، شورا و اینجانب را مطلع نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.